U bazi imamo proizvoda: 762 i cijena: 751. Broj stalno raste!
  • ..........

22. Apr 2013.

Uživajte u jagodama: 9 razloga zašto ovu nevjerovatnu proljetnu voćku maksimalno iskoristiti!

Žarka crvena boja i slatkasti ukus čine ih neodoljivom namirnicom koja se mnogima nalazi na vrhu liste najdražih. Jagode su, jednostavno, super, ali ovo vrlo ukusno i veoma, veoma zdravo voće možemo jesti svježe samo u proljeće. Donosimo vam 9 razloga zašto ih maksimalno iskoristiti dok su dostupne!

Pune su antioksidanata

Zapravo, u voćnom svijetu odlično kotiraju – četvrto su voće sa najvišim nivoom antioksidanata. Antioksidanti štite naše tijelo od slobodnih radikala koji se povezuju sa preuranjenim starenjem i raznim oboljenjima. Također sadrže prirodne fenole koje služe istoj svrsi poput protuupalnog aspirina ili ibuprofena protiv bolova. Međutim, fenoli iz jagoda ne uzrokuju crijevno krvarenje poput umjetnih lijekova.

Odličan su izvor vitamina C

Svima nama dobro poznat, vitamina C povećava snagu arterija, sprječava stvaranje modrica te jača rad adrenalnih (nadbubrežnih) žlijezda koje zahtijevaju najveći nivo vitamina C u odnosu na sve druge žlijezde ili organe u našem tijelu. Osam jagoda sadrži više vitamina C nego jedna narandža!

Dobre za mršavljenje

Jagode su niskokalorične, sadrže svega 36 kalorija u jednoj porciji (100g), ne sadrže masti te imaju nizak nivo natrijuma i šećera. Jagode sadrže prirodne šećere, ali ih ima malo. Pojedite 1,5 čaša jagoda i unijti ćete znatno manje kalorija nego grickalicama.

Protiv tumora i alergija

Njihov sadržaj flavonoida dovodi do toga da tijelo stvara smetnje u fazama razvoja ćelija raka, sprečavajući njihovu mogućnost umnožavanja, dok fenolne kiseline u ovoj voćki imaju antialergijska svojstva, što znači da pomažu u smanjenju biohemijskih procesa koji se povezuju sa alergijskim reakcijama.

Regulišu nivo šećera u krvi

Gubitak kilograma je jedan od najboljih načina da spriječite nastanak dijabetesa tipa 2 i srčanih bolesti, a u tome će vam, kako smo već naveli, znatno pomoći i jagode. Visok nivo šećera povezuje se sa gojaznošću, promjenama raspoloženja i dijabetesom. Jagode imaju antiupalno i sedativno dejstvo, a istraživanja pokazuju da one smanjuju nivoe upalnog markera C – reaktivnog proteina (CRP). Vlakna u jagodama su odlična za sprječavanje nastanka dijabetesa tipa 2 jer usporavaju apsorpciju glukoze u krv.

Regulišu krvni pritisak i holesterol

U jednoj porciji jagoda se nalazi 134mg kalijuma koji reguliše krvni pritisak i djeluje kao zaštita od negativnog učinka natrijuma. Jagode pripadaju grupi najzdravije hrane za srce. Sadrže elaginsku kiselinu i flavonoide koji pozitivno utiču na zdravlje cjelokupnog kardiovaskularnog sistema. Smanjuju nivo lošeg (LDL) holesterola u krvi, koji uzrokuje začepljenje arterija. Takođe imaju protivupalna svojstva, čime značajno poboljšavaju zdravlje srca.

Dobre za zdravlje očiju

Antioksidativna svojstva jagoda smanjuju rizik od nastanka katarakte, koja može uzrokovati sljepoću. Oči također trebaju vitamin C kako bi se zaštitile od UV zračenja, a isti vitamin igra važnu ulogu u jačanju rožnjače i mrežnjače. Iako su neka istraživanja pokazala da visoke doze vitamina C mogu povećati rizik od nastanka katarakte, naučnici tvrde da se to odnosi na vitamin C dobijen iz suplemenata, a ne na vitamin C dobijen iz voća i povrća.

A i protiv bora

Vitamin C je potreban tijelu kako bi proizvodio kolagen koji poboljšava elastičnost i otpornost kože. S obzirom da se proizvodnja kolagena starenjem smanjuje, konzumiranje hrane koja je bogata vitaminom C je nužna kako bi koža ostala mladolika i zdrava. Osim vitamina C, elaginska kiselina je takođe odlična kod sprječavanja prijvremenog nastanka bora. Drugim riječima, jagode sadrže dva snažna borca protiv prijvremenih znakova starenja.

Odlične i za probavu

Vlakna su neophodna za zdravlje probavnog sistema, a jagode u jednoj porciji sadrže 2g vlakana. Ukoliko u tijelo ne unosite dovoljno vlakana, može doći do zatvora i upale crijeva, što zahvata gotovo 50% osoba starijih od 60 godina.

(A.S./Namirnice.ba/Health.com/EatingWell/Wikipedia)

Vaš komentar: