U bazi imamo proizvoda: 762 i cijena: 751. Broj stalno raste!
  • ..........

25. Jun 2012.

Kutija puna svježeg povrća pred vašim vratima: Priča iza Zelenare i Krompir.ba projekta

Kada smo za lajkanje preporučili njihovu Facebook fan stranicu, obećali smo vam da ćemo ovoj jako zanimljivoj ideji pokloniti i više pažnje. Naš sagovornik, mladi poduzetnik Almir Mukača, jedan od najzaslužnijih za rađanje ideje i uspjeh priče o Zelanri i Krompir.ba projektu, za naš portal govori o samim počecima projekta, porodičnom biznisu, o ideji dostavljanja povrća na kućnu adresu i njenoj prihvaćenosti, te o planovima i novim proizvodima koje priprema ekipa zadruge Krompir.ba.

Poruka Zelenare, proizvoda koji je i fokus našeg razgovora, je jednostavna – kutiju punu svježeg i probranog povrća dostavljamo na vašu adresu! Količina zadovoljava jednosedmične potrebe četveročlane porodice. Cijena – 20 KM. Kratka i jasna poruka zaintrigirala nas je čim smo je uočili i od tada pratimo njihove aktivnosti na društvenim mrežama, koje nam odaju da ideja već uveliko prolazi.

Za početak nam kaži nešto o samom projektu, koja priča stoji iza ideje o Zelenari i Krompir.ba projektu? Naše neko nagađanje je da bi ovaj posao kvalitetno radili, trebate biti u najmanju ruku eksperti za ovu oblast. Vi izgleda poznatete materiju. 

Naša porodica se tradicionalno bavi poljoprivredom. Prije 4 godine smo krenuli sa isporukom krompira i, kako se posao razvijao, ukazala se potreba da se proširi asortiman i tako smo počeli da isporučujemo i drugo povrće. Ideja o Zelenari (kutiji) se rodila nakon moje posjete Velikoj Britaniji gdje me sličan koncept impresionirao – isto povrće isporučuju, ali samo ga stave u kutiju. Mi smo sa idejom Zelenare krenuli u septembru 2010 i pokazalo se da je to bio pravi potez. Napravili smo nešto novo na bh. tržištu, plus što ne prodajemo povrće na kilogram nego imamo svoj gotov proizovod. Nastojali smo naravno da prilagodimo cijene tržištu, a ciljna skupina su nam osobe od 25 – 40 godina, koji u većini slučajeva nemaju vremena od posla da idu na pijace i da kupuju povrće.

Godinu dana smo radili pilot projekat i uspjeli smo da uključimo oko 10 kooperanata. Podijelili smo im po jedan plastenik sa svom opremom, osigurali edukaciju i onda sve što su proizveli mi smo otkupili. Na taj način su ljudi dobili posao, a mi kvalitetne partnere, odnosno kvalitetno povrće. Prije 3 mjeseca osnovali smo poljoprivrednu zadrugu, a tu je trenutno, direktno i indirektno, zaposleno 15 ljudi. Moj brat, Amel Mukača, je direktor zadruge i on vodi sve poslove.

Dakle, mogu reći da je projekat Krompir.ba naš porodični projekat star oko godinu i po dana, sa proizvodnjom koja je najvećim dijelom bazirana u Fojnici gdje je i sjedište zadruge Krompir.ba, u sklopu koje imamo i prodavnicu sjemena i poljoprovredne opreme. Radimo i sa kooperantima iz Ilijaša i nekoliko iz Hercegovine, a isporuku povrća trenutno radimo samo za Sarajevo.

Vaša misija je jasna, odnosno ponuda je jako konkretna – Proberete kvalitetno povrće, upakujete u kutiju i dostavite na adresu. Trenutna cijena je 20 KM. Koliko povrća dođe u jednoj Zelenari i da li je to jedina ponuda ovog tipa koju nudite. Jeste li fokusirani samo na povrće ili je i voće u planu?

U Zelenari se nalazi sezonsko povrće koje uspijeva na podrucju BiH. Na ovaj nacin želimo da promovišemo domaću proizvodnju. Imamo isporuku tokom cijele godine, a količine zavise od sezone, pa tako ljeti iznosi od 7 – 9 kg, a zimi od 6 – 8 kg. Količine zadovoljavaju jednosedmične potrebe četveročlane porodice. Ove godine planiramo da uvedemo još 3 proizovoda, tačnije još 3 različite Zelenare. Tako će kupci imati mogućnost da naruče Malu Zelenaru, Veliku Zelenaru, Malu Zelenaru Plus i Veliku Zelenaru Plus. Ovo su za sada radni nazivi. Zelenara plus će sadrzavati dodatno cherry paradajz, rukolu i jos nekoliko svježih začinskih biljaka. Da, biće i voćnih Zelenara i dolaze na jesen.

Potrošači obično dobro reaguju na priče o zdravoj ishrani i organskim proizvodima, ali šta praksa govori? Jesu li potrošači dovoljno informisani, ili da li dovoljno misle o tome kakvo povrće ili voće konzumiraju? Pretpostavljamo da veliku pažnju usmjeravate na sam kvalitet organske proizvodnje.

Kupci trebaju paziti šta kupuju, čak i kada prodavači na pijaci kažu da su namirnice domaće proizvodnje. Danas mlađi ljudi paze šta kupuju i zbog toga najveći broj naših kupaca čine upravo mladi od 24 – 35 godina starosti. Meni je, recimo, jedna žena na pijaci pokušala prodati visočki paradajz u februaru! Također domaći farmeri koriste velike količine pesticida, fungicida i ostalih hemijskih materija, a naravno sve to bez plana i kontrole stručnjaka. Danas je puno lakše proizvoditi konvencionalno povrće i voće jer za sve što u pravoj organskoj prozivodnji treba raditi ručno, kao npr. pljeviti travu, brati ručno baje, zagrtati povrće, praviti prirodne pesticide i gnjojiva, u konvencionalnoj proizodnji imate hemikaliju za to. Mi sa svojim projektom Krompir.ba pokušavamo da u Fojnici podignemo svijest o organskoj prozivodnji i da u nekom dogledom periodu pokušamo Fojnicu učiniti prvim gradom u svijetu sa organskim certifikatom.

Pregledali smo vašu web stranicu, a pratimo vaše aktivnosti i na Facebooku. Preporučili smo vašu facebook fan stranicu već ranije. Što bi rekao narod – ima li fajde od tog  vida promocije, komuniciranja i sličnog u oblasti u kojoj se nalazite. S obzirom na publiku koja čini većinu vaših kupaca Facebook bi trebao biti dobar alat za ovaj biznis?

Mi smo počeli sa promocijom i prodajom preko Facebook-a i prva naša reklama u obliku statusa je rezultirala sa 12 narudzbi u roku od 2 sata. Sada se jedino reklamiramo putem svoje Facebook stranice i narednih dana smo planirali jednu vecu promociju. Smatram da je Facebook odličan alat za promociju ovakvog biznisa, a i da je poljoprivredi potrebna inovativnost koju možemo isprovocirati kroz društvene mreže i slične moderne vidove komunikacije.

Detalje o projektu Krompir.ba možete saznati i putem njihove oficijelne stranice, dok do svih posljednjih informacija o njihovim proizvodima najbrže ćete doći putem njihove Facebook fan stranice

Vaš komentar: