U bazi imamo proizvoda: 762 i cijena: 751. Broj stalno raste!
  • ..........

03. Oct 2013.

Mandarine dolaze: Četiri razloga zašto ih maksimalno iskoristiti ove sezone!

Mandarine su ukusne i malo ko ih ne voli. Ali, znate li da pružaju više od ugodnosti tokom jela? To citrusno voće ima višestruke zdravstvene koristi – smanjuje rizik od pojave raka, podstiče mršavljenje ...

Mogu smanjiti rizik od raka

Mandarine mogu smanjiti rizik od raka jetre. Naime, naučnici na Univerzitetu Kjoto otkrili su da ljudi koji imaju hronični virusni hepatitis mogu smanjiti rizik od razvoja raka jetre ako piju sok od sveže mandarine. U jednogodišnjoj studiji 30 učesnika koji su imali virusni hepatitis konzumiralo je napitak koji sadrži sok mandarine na dnevnoj bazi, te na koncu nisu imali nikakve znakove raka jetre. Za razliku od njih, među 45 učesnika koji nisu pili napitak od mandarine, 8,9% razvilo je rak jetre, prenosi Net.hr.

Dobar su izvor vitamina C

Mandarine vam mogu dati i do 80% potrebnog dnevnog unosa vitamina C. A vitamin C je višestruko koristan, na primjer u borbi sa slobodnim radikalima. To su molekule s neparnim brojem elektrona koje traže svoj par ‘krađom’ elektrona iz stabilnih slobodnih radikala. Ovo uzrokuje lančanu reakciju, tj prelaz stabilnih slobodnih radikala u nestabilne, što na kraju može dovesti do tjelesnog oštećenj , kao što su oštećenja proteina i oštećenja DNK. Antioksidansi pomažu spriječiti ovu lančanu reakciju i zaustaviti oštećenja, a to, između ostalog, jača i imunitet.

Utiču i na holesterol

Antioksidansi u mandarini mogu sniziti nivo ‘lošeg’ holesterola. To postižu boreći se protiv slobodnih radikala koji oksidiraju holesterol, pa se on lako nakuplja na zidovima arterija. Nakuplja li se holesterol, krv se usporeno kreće u arterijama, što može povećati rizik od visokog krvnog pritiska, moždanog udara, bolesti srca te oboljenja jetre.

Pomoći će da izgubite na težini

Mandarine su izvor dijetalnih vlakana, čak 3 g vlakana na 100 g. A redovno uzimanje vlakana pomaže da duže osećate sitost. Uopšteno, djeca i odrasli trebaju uzeti oko 20 g vlakana dnevno. Međutim, možda ćete morati uzeti i više, zavisno o količini kalorija koje konzumirate. Naprimjer, muškarci i tinejdžeri će možda morati pojesti oko 30-35 g vlakana dnevno. Jedući mandarine zadovoljiće ovu dnevnu potrebu s užitkom.

(Namirnice.ba)

Vaš komentar: