U bazi imamo proizvoda: 762 i cijena: 750. Broj stalno raste!
  • ..........

28. Nov 2012.

Nijedan dan ne treba da nam prođe bez tanjira supe, evo i zašto

Supa bi trebala biti ključna stavka svakodnevne prehrane. Ništa neće tako brzo vratiti energiju i tako fino popraviti raspoloženje, a zimi ugrijati, kao dobro napravljena i iskomponovana supa.

Zašto supa?

Prvo, supa je jeftin način da sebi obezbijedite proteine, vitamine, minerale i vlakna. Drugo, supa će brzo i lako ukrotiti vaš apetit. Istraživanja su pokazala da ljudi koji jedu supe ili čorbe od povrća, prije glavnog jela (ne one masne i/ili kremaste ), tokom jela uzimaju čak 20 odsto manje kalorija?

Već ste se naslušali priča o tome kako je zdravo jesti polako. Supa, posebno vruća, će upravo u tome pomoći. Ljudi koji sporije jedu ranije primjete znakove za sitost koje nam šalje mozak i tako unose manje kalorija, a i više uživaju u svojoj hrani. Supa stimuliše čula – ove tople kombinacije imaju jedinstvene arome, ugodne temperature i lepo izgledaju, što povećava zadovoljstvo tokom jela.

Odlaže se osjećaj gladi

Zbog tečne hrane smo duže siti jer usporava pražnjenje želuca i početnog dijela tankog crijeva, tako da se i osećaj gladi javlja kasnije nego kada jedemo samo čvrstu hranu.

Kako napraviti supu koja će da bude hranljiva, a da pri tom ne optereti organizam napornim varenjem i suvišnim masnoćama? Tajna je u detaljima. Ako povrće koje želite dodati u supu treba da se dinsta, radite to na vrlo malo ulja. Kombinujte razno povrće, a kao pojačanje dodajte smrznuto i tako povećajte količinu vlakana, vitamina i minerala.

Umjesto zaprške ili masne slatke pavlake, za zgušnjavanje možete koristiti pire od krompira. U supu možete da dodate miso – fermentisanu pastu od soje, pšenice i ječma (možete je potražiti u prodavnicama zdrave hrane). Zdravo je i ukusno: dodaje se 1 kafena kašičica na 250ml supe.

Možete da dodate svoje omiljene začine da biste pojačali ukus supe u koju ste stavili manje soli. Eksperimentišite sa biberom, bosiljkom, peršunom, origanom, bijelim lukom, đumbirom. Ako želite povećati procenat proteina dodajte malo jogurta, kašičicu pavlake ili sojino mlijeko. Ako pravite supu sa mesom dobro bi bilo da odvojite masnoću.

(Namirnice.ba)

Vaš komentar: